SOBRE NÓS - ABOUT US

PAVILION

6th Edition of The Wrong Biennale 2o23/24

META-MORPHOSIS digital

Pavilion: 6th Edition of The Wrong Biennale 2023/24

Directed and Curated by PhD.HERNANDO URRUTIA (+ art contemporary) Portugal

META-MORPHOSIS digital

it is a pavilion of the "6th Edition of the Wrong Biennale 2023/2024", which will have an exhibition of 10 multidisciplinary artists of experimental audio-visual media, which will be exhibited on-line from its own on-line space (Portugal). Under the Curatorship of Hernando Urrutia and the General Direction of David Quiles Guilló

META-MORPHOSIS digital

It is an encounter with transformation as metamorphosis from the digital sphere, where different visions of each of the different selected artists are exhibited, presenting different metamorphoses of digital languages in the form of visualisation, always seeking in their development the formal connection between art and technology.

The artists will present various themes, concepts and questions posed by their works, presenting different forms of narratives through processes of multiple error languages or new technological processes, the product of the different defects of digital and analogue devices that give us incomplete or transformed images, as well as the new processes of generating images and sound.


These new lines of visualisation intertwined between video and audio form new motifs and digital narratives of transformation and metamorphosis of visual art that start from the digitally generated error, as a potential tangible language of digital art.

META-MORPHOSIS digital

É um pavilhão da "6ª Edição da Wrong Biennale 2023/2024", que contará com uma exposição de 10 artistas multidisciplinares de meios audiovisuais experimentais, que serão exibidos on-line a partir do seu próprio espaço on-line (Portugal). Sob a Curadoria de Hernando Urrutia e a Direção Geral de David Quiles Guilló

META-MORPHOSIS digital

É um encontro com a transformação enquanto metamorfose a partir da esfera digital, onde são expostas diferentes visões de cada um dos diferentes artistas selecionados, apresentando diferentes metamorfoses das linguagens digitais sob a forma de visualização, procurando sempre no seu desenvolvimento a ligação formal entre arte e tecnologia.

Os artistas apresentarão vários temas, conceitos e questões colocadas pelas suas obras, apresentando diferentes formas de narrativas através de processos de múltiplas linguagens de erro ou de novos processos tecnológicos, produto dos diferentes defeitos dos dispositivos digitais e analógicos que nos dão imagens incompletas ou transformadas, bem como dos novos processos de geração de imagens e som.

Estas novas linhas de visualização entrelaçadas entre vídeo e áudio formam novos motivos e narrativas digitais de transformação e metamorfose da arte visual que partem do erro gerado digitalmente, como uma potencial linguagem tangível da arte digital.


META-MORPHOSIS digital 


É um encontro com a transformação enquanto metamorfose da esfera digital

It is an encounter with transformation as metamorphosis from the digital sphere

Direção Geral - General Direction: David Quiles Guilló

The Wrong organiza projetos artísticos, inovadores e colaborativos, online e offline, reunindo curadores e artistas de todo o mundo, fornecendo plataformas descentralizadas como um caldeirão para os estabelecidos, os emergentes e os sub-representados, apresentando uma vasta gama de culturas, estilos e meios a um público global, promovendo uma cena artística mais inclusiva e diversificada e incentivando o crescimento e a experimentação artística, apresentando agora thewrong. tv, um canal de televisão em linha como fluxo de exposição de vídeo, e a wrong biennale, uma exposição internacional de arte em on-line/offline, aberta à participação e premiada com "sois cultura" 2019 e "ehrenerwähnung" no s+t+arts 2020.


The Wrong organises art driven, innovative and collaborative projects, online and offline, bringing together curators and artists from all over the globe, providing decentralised platforms as a melting pot for the established, the emerging and the underrepresented, showcasing a wide range of cultures, styles, and mediums to a global audience, fostering a more inclusive and diverse art scene, and encouraging artistic growth and experimentation, now delivering thewrong.tv, an online tv channel as a video exhibition stream, and the wrong biennale, an international online/offline art exhibition, open to participation and awarded with sois cultura 2o19 and ehrenerwähnung at s+t+arts 2o20. 

PAVILION - 6th Edition of The Wrong Biennale 2o23/24

Director/Curator

META-MORPHOSIS digital 

PAVILION - 6th Edition of The Wrong Biennale 2o23/24


HERNANDO URRUTIA

PhD. in Digital Media-Art


HERNANDO URRUTIA 1964 - Multidisciplinary Artist, Researcher, Designer, Curator, Composer, Filmmaker, University Lecturer and Cultural Manager. Portuguese nationality. PhD. in Digital Media-Art (UAb - UAlg). Advanced Studies in Digital Media Art (UAb - UAlg), Degree in Design (UPB), Degree in Visual Arts (IDBA). University Professor in Multimedia and Artsat the DAMG - Department of Architecture and Multimedia of the "Portucalense" University - Porto, Portugal. - Coordinator of the Multimedia Research Group at CIAUD - UPT (UPT), Representative of the Audiovisuals and Media Production Scientific Area of the Multimedia and Arts Course at UPT, Collaborating Researcher at CIAC - Centre for Research in Arts and Communication (UALg - UAb) and CIAUD - UPT - Centre for Research in Architecture, Urbanism and Design - UPT (UPT), Visiting Researcher at M-ITI - Madeira Interactive Technologies Institute (UMa). Curator of META-MORFO - Mostra Experimental de Tecnologia Audiovisual de Portugal (Brazil), of the project "MEMÓRIAS DO FUTURO: multimodal innovation of the media", 2022-2023 (Project for CINEX Cluster - Brazil) São Paulo, Curitiba, Brazil. Curator of the "Muestra de Vídeo Arte na Fronteira", in the Portugal Section and Spain Section, for the "TRANSFRONTERIZA CONTEMPORARY ART FAIR" (Spain - Portugal) 2023-2024-2025-2026, by the "Fundación Olintia" of Spain, Gibraleón (Huelva) - Spain. Member of the International Scientific Committee (International Special Guest) at OVER THE REAL VIDEOART FESTIVAL - VI Edition (2021) Italy. Artistic Director and Coordinator of the EXE - Experimental Exhibition | Audio-visual, International Festivals/Shows Exhibitions Project, 2023-2025 (Portugal)

International Curator of THE WRONG BIENNALE 2021-2022 | 2023-2024 (Spain). International Curator (Selection and Award Jury) of LANDSCAPE 2022-2023 in Salermo, Italy; International Curator for the FONLAD - International Video Art & Performance Festival, 2023 (Portugal). Founder, Diretor and International Curator of META-MORPHOSIS digital 2023-2024 (Spain - Portugal) Director of the Project "FX DIGITAL ART- Digital Art Exhibition in Public Space", Funchal- Portugal. Founder, Director, Producer and Curator of EXPERIMENTA - Audio-visual Transformation (International Video Art Exhibition), TRANSGRESSION art + technology PR 2 and IMAGE PLAY - International Video Art Festival, in Portugal, International Curator of the Special Programme DIGITAL TRANSPOSITION of the INTERNATIONAL A/R/TOGRAPHIC VIDEO NARRATION EXHIBITION 10th Edition- 2024, Spain. Curator of the DigitaLab Project - Digital Aesthetics Laboratory, at TRATUÁRIO (space) - 2024, in Portugal.

Representative and Coordinator for Portugal of FISURA - International Experimental Film and Video Festival, 2023-2024 (Mexico). Representative and Coordinator for Portugal and all over Europe of PLATFORM 101 - "FRACTAL: Order in Chaos" Exhibition, 2023-2024 (Iran). President of the Direction of + Art Contemporary - Cultural Association. Artistic Director of Cultural Projects in the areas of New Media and Digital Media Arts, at APCA - Atlantic Culture Promotion Agency | Madeira, 2023-2024, Funchal, Madeira - Portugal.

Member of the International Research and Production Projects Team: HERITAGAMES - HERITAGE | VIDEOGMES, as a Tool for Rural Heritage Interaction and Re-Connection, 2022-2023 (Austria, Spain, Greece, Italy, Portugal, UK); MIM - Multimodal Assembly and Innovation, project presented to CLUSTER CINEX I - CNPq n. 18 - Universal Brazil. (Approved with value 9,58/10) CIC-CIAC, 2022-2023 (Brazil - Portugal); CADÁVER XQUISITO - International Audiovisual Production Project, 2022-2023 (Argentina - Colombia - Cuba - Spain - France - Mexico - Portugal)

Director of the projects: "+ Sound Art Project"; "olhAR-TE tocAR-TE"; "INexTERNO"; "DIGITAL Communication Processes"; "Urban Som"; " Punto Visual"; "Ha-Ser Contemporary Art Foundation"; "+ PROJECTION AC - Projection of Contemporary Art in Public Space"; "olhAR-TE MAPEA- MENTO"; "LINE - Art Project"; "Signo-Simbolo" and "+ Art Contemporary", Sound Research and Experimentation Group "Celacanto - Sound Art", among others. Founder, Director of the Project "MAD 01 - Digital Art Museum 01", Funchal - Portugal.

He has completed 140 post-graduate training courses, trainings and 4 artistic residencies. Curator in 43 artistic projects. He has received Awarded 310 Acknowledgements and 10 prizes, for his artistic work, especially in recent times for his research, video art, gif and digital art. He has been special guest in several Contemporary Art Salons.

He began his artistic life in 1984 and has been exhibiting professionally since 1986, accumulating an artistic and academic career spanning 40 years, participating in several projects and more than 600 group exhibitions and 19 solo exhibitions in 45 countries.

He is represented in more than 250 important Public Collections in different Institutions, Foundations, Museums and Galleries and in more than 180 Private Collections in countries such as Argentina, Aruba, Australia, Austria, Belgium, Brazil, Bulgaria, Canada, Chile, Colombia, Croatia, Cuba, East Timor, Ecuador, England, Finland, France, Germany, Greece, Iran, Ireland, Italy, Japan, Kingdom of Saudi Arabia Latvia, Malta, Mexico, Netherlands, Pakistan, Peru, Poland, Portugal, Puerto Rico, Scotland, Serbia, Spain, Switzerland, Taiwan, Tunisia, Turkey, Ukraine, United Kingdom, United States of America, Uruguay, Venezuela, among others.

Member of 30 International Experimental Film Groups in the United States of America, Albania, Spain, Brazil, among many other countries. He has given 34 lectures and several training workshops. He was invited for several years as Selection and Award Jury in Exhibitions, Competitions and Art Salons.

He devoted himself to teach for several years as a professor in several Universities. He has published several scientific articles at national and international level, including the scientific article "Multimedia Mural Projection in the Public Space: The Diffusion and Formation from the Urbe", which was included indexed (2019) for its importance in the WEB OF SCIENCE CORE COLLECTION of the WEB OF SCIENCE GROUP | Web of Science Author Connect, and Scientific Article "Contemporary art as a factor for knowledge generation from video", indexed (2021), in The ACM (ASSOCIATION FOR COMPUTING MACHINERY) PUBLISHING SYSTEM (TAPS), in the United States of America.

His scientific articles and publications have been referenced and cited in 988 scientific papers from different parts of the world, related to Art History, Digital Art; Video; Multimedia; Digital Media; Video Art; Post-digital configurations: art and technological culture; Cinema Theory; Image in Space: Cartography of contemporary production; Visual Literacy/Literacy; Between the receiver and technological art; Cultural Studies; Cultural Sociology; Transdisciplinarity; Interfaces; Urban Space; Design Theory; Cinema and Interdisciplinarity; Visual Studies and Public Art; Phonotropies: A Research Method from the Aesthetic Experience; Latin American contemporary art; Digital Theory; Technology and new media: From education to cultural and consumer practices; Art, New Technologies and Communication: Phenomenology of contemporaneity; Hispanic-Electronic Studies; Arts; Experienced Researcher; Computer Graphics; On a lighter Internet; The power of the poor-light image; Art Education; The Imaginary; Social History; Educational Technology; Musicology; Critical Discourse; Visual and Cultural Studies; Methods in Cognitive Linguistics; Film Studies; Contemporary Art; Digital Media; Urban Studies; Digital Humanities; Glitch Art, Ethnomusicology, The Aesthetics of Glitch, Semiotics, Music, Computer Science, Digital Humanities among others. He has 17 articles and 20 curatorial texts in print and another 26 articles on the web, which 3 are art reviews (art criticism).

Currently he is a contributor to the magazine "Fotografía en Movimiento" from Mexico City - Mexico; Contributor to the publication (Visual Arts Magazine) Zine Without - A Crow, from Wroclaw - Poland; Contributor to the publication (Art Magazine) "Cooltzine" from Cooltsalon and Urban Dwellers Collective, from Sofia - Bulgaria; Member of Art Connet (Berlin - Germany); Member of Artista Mundo (Mexico); Member of Red VADB - Organization Latin-American of Art Contemporary; Member of ARTEINFORMADO (Spain); Member of ARTRABBIT- Independent platform for digital art, contemporary art and visual culture (London - England); Member of FilmFreeway, Festhome, Shortfilmdepot, among others. Founder, Director, Coordinator and Member of several Cultural Projects.

His current artistic work covers several areas, with emphasis on video art, gif, video installation, digital art, installation, sound art and new narratives of electronic sound, in the context of technology and contemporary art.

In the area of research, he is particularly interested in developing: - The intervention of public space; - Visual projection in public spaces as a form of dissemination and expansion of thought; - Narratives as configurations of creation and action of knowledge in the areas of digital arts, from the public space; - Multimedia interventions where image and sound are transformed through the participants' own movement in the use of sensors, with the intervention of the public in their immersion and reverberation as a fundamental part of the project; - The democratization of knowledge and digital inclusion in the globalization of knowledge from the public space, means of transmission of contemporary thought in the confluence between technology and contemporary art; - Contemporary art as a factor for knowledge generation from video; - The democratization of knowledge and digital inclusion in the globalization of knowledge from the public space as a means of transmitting contemporary thought at the confluence of technology and contemporary art.

Throughout his career he has developed as a cultural facilitator, with special interest in cultural programming and its planning, in favour of the expansion of culture to the public, from the different entities of society. In his career as a cultural manager, his projects highlight the importance of culture as a dynamic element of cohesion and progress in societies.

He has been published in more than 190 books, magazines, newspapers and catalogues, as well as being interviewed occasions by television, radio and newspapers in the different countries through which he has passed. He has received recognition for his artistic work and for his support to Culture, especially to Contemporary Visual Arts.



HERNANDO URRUTIA 1964 - Artista Multidisciplinar, Investigador, Designer, Curador, Compositor, Cineasta, Docente Universitário e Gestor Cultural. De raízes vascas e nacionalidade portuguesa. Doutor em Média-Arte Digital (UAb - UAlg). Estudos Avançados em Média-Arte Digital (UAb - UAlg), Licenciatura em Design (UPB), Licenciatura em Artes Visuais (IDBA). Professor Universitário em Multimédia e Artes do DAMG - Departamento de Arquitetura e Multimédia da Universidade "Portucalense" - Porto, Portugal. - Coordenador do Grupo de Investigação na Área da Multimédia, do Polo CIAUD - UPT - (UPT), Representante na Área Científica de Audiovisuais e Produção dos Media do Curso de Multimédia e Artes da UPT, Investigador Colaborador no CIAC - Centro de Investigação em Artes e Comunicação (UALg - UAb) e do CIAUD - UPT – Centro de Investigação de Arquitetura, Urbanismo e Design - Polo UPT (UPT), Investigador Visitante no M-ITI - Madeira Interactive Technologies Institute (UMa). Curador do META-MORFO - Mostra Experimental de Tecnologia Audiovisual de Portugal (Brasil), do projeto "MEMÓRIAS DO FUTURO: inovação multimodal dos meios de comunicação", 2022-2023 (Projeto para o Cluster CINEX - Brasil) São Paulo, Curitiba, Brasil. Curador da Muestra de Vídeo Arte na Fronteira, na Secção Portugal e Secção Espanha, para a Feria Transfronteriza de Arte Contemporânea (Espanha - Portugal) 2023-2024-2025-2026, da "Fundación Olintia" de Espanha, Gibraleón (Huelva) - Espanha. Curador de FONLAND - International Video Art & Performance Festival, 2023 (Portugal). Fundador, Diretor e Curador Internacional de META-MORPHOSIS digital 2023-2024 (Portugal - Espanha). Membro do Comité Científico Internacional (Convidado Especial Internacional) no OVER THE REAL VIDEOART FESTIVAL - VI Edição (2021) Itália. Diretor Artístico e Coordenador de EXE – Experimental Exhibition | Audio-visual, Projeto de Exibições de Festivais/Mostras Internacionais, 2023-2025 (Portugal).

Curador Internacional do THE WRONG BIENNALE 2021-2022 | 2023-2024 (Espanha). Curador Internacional (Júri de Seleção e Premiação) de LANDSCAPE 2022-2023, em Salermo, Itália. Fundador, Diretor do Projeto "FX DIGITAL ART- Exibição de Arte Digital no Espaço Público", Funchal - Portugal. Fundador, Diretor, Produtor e Curador de EXPERIMENTA - Transformação Audiovisual (Mostra Internacional de Vídeo Arte), TRANSGRESSION art + technology PR 2 e IMAGE PLAY - International Video Art Festival, em Portugal. Representante e Coordenador para Portugal de FISURA - Festival Internacional de Cinema e Vídeo Experimental, 2023-2024 (México). Curador internacional do programa especial TRANSPOSIÇÃO DIGITAL da INTERNATIONAL A/R/TOGRAPHIC VIDEONARRATION SHOW 2024, em Espanha. Curador do Projeto DigitaLab - Laboratório de Estéticas Digitais, no Espaço TRATUÁRIO - 2024, em Portugal.

Representante e Coordenador para Portugal e toda Europa de PLATFORM 101 – Exibição "FRACTAL: Order in Chaos" 2023-2024 (Irão). Presidente da Direção de + Art Contemporary - Associação Cultural. Diretor Artístico de Projetos Culturais nas áreas dos Novos Média e Média-Artes Digitais, na APCA - Agência de Promoção de Cultura Atlântica), 2023-2024 | Madeira, Funchal, Madeira - Portugal.

Membro da Equipa de Projetos Internacionais de Investigação e Produção: HERITAGAMES - HERITAGE | VIDEOGMES, as a Tool for Rural Heritage Interaction and Re-Connection, 2022-2023 (Áustria, Espanha, Grécia, Itália, Portugal, Reino Unido); MIM - Montagem e Inovação Multimodal, projeto apresentado ao CLUSTER CINEX I - CNPq n. 18 – Universal Brasil (Aprovado com valor 9,58/10) CIC-CIAC, 2022-2023 (Brasil - Portugal); CADÁVER XQUISITO - Projeto de Produção Audiovisual Internacional, 2022-2023 (Argentina - Colômbia - Cuba - Espanha - França - México - Portugal)

Diretor dos projetos: "+ Sound Art Project "; "olhAR-TE tocAR-TE"; "INexTERNO"; "DIGITAL Communication Processes"; "Urban Som"; "Punto Visual"; "Ha-Ser Contemporary Art Foundation"; "+ PROJECTION AC - Projecção de Arte Contemporânea no Espaço Público"; "olhAR-TE MAPEA- MENTO"; "LINE - Art Project"; "Signo-Simbolo" e "+ Art Contemporary"; Grupo de Investigação e Experimentação Sonora "Celacanto - Arte Sonora"; Fundador, Diretor do Projeto "MAD 01 - Museu de Arte Digital 01", Funchal - Portugal, entre outros.

Concluiu 140 formações de pós-graduação e 4 residências artísticas. Curador em 43 projetos artísticos. Recebeu 310 Reconhecimentos e 10 prémios, pelo seu trabalho artístico, especialmente em tempos recentes pela sua investigação, vídeo arte, gif e arte digital. Tem sido convidado especial em vários Salões de Arte Contemporânea.

Começou a sua vida artística em 1984 e tem vindo a expor profissionalmente desde 1986, acumulando uma carreira artística e académica de 40 anos, participando em vários projetos e mais de 590 exposições coletivas e 19 exposições individuais em 45 países.

Está representado em mais de 250 importantes Coleções Públicas em diferentes Instituições, Fundações, Museus e Galerias e em mais de 180 Coleções Privadas em países como Alemanha, Arábia Saudita, Argentina, Aruba, Austrália, Áustria, Bélgica, Brasil, Bulgária, Canadá, Chile, Colômbia, Croácia, Cuba, Equador, Escócia, Espanha, Estados Unidos da América, Finlândia, França, Grécia, Holanda, Inglaterra, Irão, Irlanda, Itália, Japão, Letônia, Malta, México, Paquistão, Peru, Polónia, Portugal, Porto Rico, Reino Unido, Sérvia, Suíça, Taiwan, Timor-Leste, Tunísia, Turquia, Ucrânia, Uruguai, Venezuela, entre outros.

Membro de 30 Grupos Internacionais de Cinema Experimental nos Estados Unidos da América, Albânia, Espanha, Brasil, entre muitos outros países. Deu 34 conferências e vários workshops de formação. Tem sido convidado durante vários anos como Júri de Seleção e Prémio em Exposições, Festivais, Concursos e Salões de Arte.

Dedicou-se ao ensino durante vários anos como professor em várias Universidades. Publicou vários artigos científicos a nível nacional e internacional, incluindo o artigo científico "Projeção multimédia mural no espaço público: a difusão e formação desde a cidade", que foi incluído indexado (2019) pela sua importância na WEB OF SCIENCE CORE COLLECTION da WEB OF SCIENCE GROUP | Web of Science Author Connect, e o artigo científico "Contemporary art as a factor for knowledge generation from video", indexado (2021), em The ACM (ASSOCIATION FOR COMPUTING MACHINERY) PUBLISHING SYSTEM (TAPS), nos Estados Unidos da América.

Os seus artigos científicos e publicações têm sido referenciados e citados em 988 artigos científicos de diferentes partes do mundo, relacionados com História da Arte, Arte Digital; Vídeo; Multimédia; Mídia Digital; Vídeo Arte; Configurações pós-digitais: arte e cultura tecnológica; Teoria do Cinema; Imagem no Espaço: cartografia da produção contemporânea; Alfabetização/Literacia Visual; Entre o recetor e a arte tecnológica; Estudos Culturais; Sociologia Cultural; Transdisciplinaridade; Interfaces; Espaço Urbano; Teoria do Design; Cinema e Interdisciplinaridade; Estudos Visuais e Arte Pública; Fonotropias: Um Método de Investigação a partir da Experiência Estética; Arte contemporânea latino-americana; Teoria Digital; Tecnologia e novas mídias: da educação às práticas culturais e de consumo; Arte, Novas Tecnologias e Comunicação: Fenomenologia da contemporaneidade; Estudos Hispano-Eletrónicos; Artes; Investigador Experiente; Computação Gráfica; Numa Internet mais leve; O poder da imagem pobre-ligeira; Educação Artística; O Imaginário; História Social; Tecnologia Educativa; Musicologia; Discurso Crítico; Estudos Visuais e Culturais; Métodos em Linguística Cognitiva; Estudos Cinematográficos; Arte Contemporânea; Meios Digitais; Estudos Urbanos; Humanidades Digitais; Arte Glitch, Etnomusicologia, A Estética do Glitch, Semiotica, Música, Ciências da Computação, Humanidades Digitais entre outras. Tem 17 artigos e 20 textos curatoriais impressos e outros 26 artigos na web, além de 3 críticas de arte.

Atualmente é colaborador da revista "Fotografía en Movimiento" da Cidade do México - México; Colaborador da publicação (Revista de Artes Visuais) Zine Without - A Crow, de Wroclaw - Polónia; Colaborador da publicação (Revista de Arte) "Cooltzine" de Cooltsalon e Urban Dwellers Collective, de Sofia - Bulgária; Membro da Art Connet (Berlim - Alemanha); Membro da Artista Mundo (México); Membro da Red VADB - Organização Latino-americana de Arte Contemporânea; Membro da ARTEINFORMADO (Espanha); Membro da ARTRABBIT - Plataforma independente de arte digital, arte contemporânea e cultura visual (Londres - Inglaterra); Membro da FilmFreeway, Festhome, Shortfilmdepot, entre outros. Fundador, Diretor, Coordenador e Membro de vários Projetos Culturais.

O seu trabalho artístico atual cobre várias áreas, com ênfase na arte vídeo, gif, instalação vídeo, arte digital, instalação, arte sonora e novas narrativas de som eletrónico, no contexto da tecnologia e da arte contemporânea.

Na área da investigação, está particularmente interessado em desenvolver: - A intervenção do espaço público; - A projeção visual em espaços públicos como forma de difusão e expansão do pensamento; - Narrativas como configurações de criação e ação de conhecimento nas áreas das artes digitais, a partir do espaço público; - Intervenções multimédia onde a imagem e o som são transformados através do próprio movimento dos participantes na utilização de sensores, com a intervenção do público na sua imersão e reverberação como parte fundamental do projeto; - A democratização do conhecimento e a inclusão digital na globalização do conhecimento do espaço público, meios de transmissão do pensamento contemporâneo na confluência entre a tecnologia e a arte contemporânea; - A arte contemporânea como fator de geração de conhecimento a partir do vídeo; - A democratização do conhecimento e a inclusão digital na globalização do conhecimento do espaço público como meio de transmissão do pensamento contemporâneo na confluência entre a tecnologia e a arte contemporânea.

Ao longo da sua carreira desenvolveu-se como facilitador cultural, com especial interesse na programação cultural e no seu planeamento, em prol da expansão da cultura ao público, a partir das diferentes entidades da sociedade. Na sua carreira como gestor cultural, os seus projetos destacam a importância da cultura como elemento dinâmico de coesão e progresso nas sociedades.

Foi publicado em mais de 190 livros, revistas, jornais e catálogos, além de ter sido entrevistado por televisão, rádio e jornais nos diferentes países por onde passou. Recebeu reconhecimento pelo seu trabalho artístico e pelo seu apoio à Cultura, especialmente às Artes Visuais Contemporâneas.

SUPPORT

© 2023 - Desing by HERNANDO URRUTIA - Portugal